Főoldal | Fórum | Regisztráció
 
           Belépés
Név:   
Jelszó:  
           


Váltók

 

Minden, ami a váltókkal kapcsolatos

 


Oldal 1 / 152

1   2   3   4   5     Következő Utolsó

Fórum főoldal | A lap aljára
caddy daddy   2017-01-22 18:29:29 [7570]

Köszönöm a gyors választ.


Előzmény: Petal 2017-01-22 18:25:39 [7569]

 
Petal   2017-01-22 18:25:39 [7569]

10-12 quart közt írnak, ami olyan 10+ liter kb. De ha nem szeded le a váltót és bontod meg, szerintem az életben ki nem csalogatod belőle mindet, sőt rengeteg marad benne. Nem csak a konverterben, de szivattyúban, szeleptömbben, munkaterekben, olajjáratokban, mindenhol.


Előzmény: caddy daddy 2017-01-22 18:03:28 [7568]

 
caddy daddy   2017-01-22 18:03:28 [7568]

Urak! TH700R4 -be mennyi olaj kell? Szeretném a citromból is leengedni.


 
boldo   2017-01-12 11:45:51 [7567]

Köszönöm, akkor eddig szerencsére jól csináltam, csak a TC-s cikk elbizonytalanított


Előzmény: TTamás 2017-01-11 22:47:43 [7565]

 
TTamás   2017-01-11 22:50:13 [7566]

Kovácsolt dugós motorhoz meg megint más kell...ott addig nem szabad terhelni, amíg a dugók el nem kussolnak.


Előzmény: TTamás 2017-01-11 22:47:43 [7565]

 
TTamás   2017-01-11 22:47:43 [7565]

Nem ártasz vele a váltónak, de a 2000 rpm sok...ebben a hidegben inkább járatni kell 2 percig, aztán gurulni vele finoman amíg nem kezd el langyosat fújni a fűtés...utána mehet neki több terhelés, gyakorlatilag normál használat. Kövér gáz meg akkor, amikor az olaj is meleg (lejjebb megy az olajnyomás).


Előzmény: boldo 2017-01-11 22:36:29 [7564]

 
boldo   2017-01-11 22:36:29 [7564]

Hamár melegítési stratégiáról volt szó lentebb, lenne egy kérdésem a témában. Elég hosszú végáttétel van a kocsiban, ehhez 3 fokozatú automataváltó párosul. A Totalcar-on nemrég megjelent cikk alapján 2000-es körüli fordulaton kellene menni, amíg be nem melegszik a motor. Mivel ez nálam kb. 80-90 km/h-ra jön ki a végáttétel miatt, ráadásul kisvárosban közlekedek, lehet-e pl. hogy 1. fokozatban megyek vele, amíg be nem melegszik? Nem nyírom ki ezzel a váltót, konvertert? Egyáltalán, ez a 2000 fordulaton történő melegítés megállja a helyét a v8-ak esetében is?


 
HöZsö   2017-01-10 21:27:34 [7563]

Nem.


Előzmény: Zsolo0414 2017-01-10 19:36:06 [7562]

 
Zsolo0414   2017-01-10 19:36:06 [7562]

Nem értek a vàltókhoz annyira, esetleg nem lenne jó explorerhez?


Előzmény: medbali 2016-12-04 11:23:58 [7528]

 
Zsolo0414   2017-01-10 18:45:58 [7561]

Köszönöm de messzelenne fóton lakom


Előzmény: 1982_DeVille 2017-01-07 21:46:14 [7552]

 
papamaci   2017-01-09 21:30:42 [7560]

... de a lényeg a lényeg!


Előzmény: ZZ 2017-01-09 21:21:31 [7559]

 
ZZ   2017-01-09 21:21:31 [7559]

Mert te annyira fukar voltál, hogy a konyha asztalt nem merted befogni. Bezzeg papamaci feláldozta.


Előzmény: OldsMan 2017-01-09 21:10:10 [7557]

 
papamaci   2017-01-09 21:20:15 [7558]

Akkor már Te is váltófelújító vagy


 
OldsMan   2017-01-09 21:10:10 [7557]

Nem mondom hogy könnyű, de bruttó 2 nap volt a felújítás úgy, hogy addig csak könyvben meg jútyúbon láttunk szétszedett automata váltót. Gárázspadlón, vidáman Azóta is működik


 
papamaci   2017-01-09 20:44:01 [7556]

Pedig az a jövő, vagy aranyáron, egymást túllicitálva fognak váltót javítani.


Előzmény: Lior; 2017-01-09 20:41:47 [7555]

 
Lior;   2017-01-09 20:41:47 [7555]

Jó, de én nem a konyhaasztalon csináltam.


Előzmény: papamaci 2017-01-09 20:38:42 [7554]

 
papamaci   2017-01-09 20:38:42 [7554]

Ez az amit nem értek: Miért kell a váltófelújítást ennyire misztifikálni. Nekem is fel lett újítva a buszba a váltó és normális áron.


Előzmény: Lior; 2017-01-09 20:26:53 [7553]

 
Lior;   2017-01-09 20:26:53 [7553]

Nekem ugyanez volt a Rivieraban. Elindultam otthonról, egyszer csak nem ment az autó. Váltófelújítás megoldotta. Nem volt olcsó.


Előzmény: 1982_DeVille 2017-01-07 21:46:14 [7552]

 
1982_DeVille   2017-01-07 21:46:14 [7552]

Nem ertek a valtokhoz kicsit sem, de en is hasonlot tapasztaltam amikor tonkrement a valtom a cadillacben. Eltort benne egy basz ami motor fordulat szamon porog benne. Anyagfaradas, vagy ontesi hiba miatt. Tudom nem nagy segitseg, nem tudom merre fele laksz, de sopron kozeleben van a faszi aki nekem megcsinalta. Ha kell megadom az elerhetoseget. Korrekt ember, keni vagja az amerikai auto valtokat.


Előzmény: Zsolo0414 2017-01-07 11:03:25 [7548]

 
Hatyi   2017-01-07 12:42:39 [7551]

Nem folyt el a váltóból az olaj? Én anno ugyanezt tapasztaltam egy Volvonál és ez volt az ok.


Előzmény: Zsolo0414 2017-01-07 11:03:25 [7548]

 
Berti   2017-01-07 12:33:34 [7550]

Megvan még?


Előzmény: ZZ 2016-12-17 10:12:29 [7547]

 
szjani   2017-01-07 11:16:50 [7549]

4 helyen kérdezted ezt meg. Elég egy helyen. Valahol válaszoltam.


Előzmény: Zsolo0414 2017-01-07 11:03:25 [7548]

 
Zsolo0414   2017-01-07 11:03:25 [7548]

Sziasztok. Kellene egy kis segîtség. Egy explorer-ről lenne szó. Tegnap a pàlyàn jöttem haza...egyszercsak az összes sebesség elment, mintha üresbe lett volna rakva,csak gurult. Semmi hang,zaj nélkül. A vàltókart tudom kapcsolgatni a fokozatokban, de az autó nem indul el... Mi lehet a gond? Esetleg nincs valakinek a vàltóról robbantott rajza? Vagy le tudom tölteni valahonnan? Azt mondjàk, hogy van a vâltóban egy szàrazon futó ékszîj és az szokott elkopni, létezik? Előre is köszönöm.


 
ZZ   2016-12-17 10:12:29 [7547]

Van egy benzines eladó! Webasto vizes, programozható, építkezéskor használtam, azóta dombozban pihen. 20e huf?


Előzmény: Tornado 2016-12-16 22:28:01 [7542]

 
mojo   2016-12-17 09:50:31 [7546]


Előzmény: TTamás 2016-12-17 00:34:09 [7545]

 
TTamás   2016-12-17 00:34:09 [7545]

Igen is meg nem is. Mások a váltási és a lockup stratégiák víz és olajhőfoktól függően, de ez nem a minél hamarabb történő felmelegedést célozzák, hanem az üzemi hőfok eléréséig kímélik a technikát, de a körültekintő tulaj sokkal többet ér, minden esetben.


Előzmény: mojo 2016-12-16 23:23:50 [7544]

 
mojo   2016-12-16 23:23:50 [7544]

Ez volt az eredeti kérdésem: 7527 "Urak! Létezik az automataváltóknál un. "melegítőprogram" hideg időben?" Akkor most van vagy nincs?


 
Petal   2016-12-16 22:49:35 [7543]

Félreértetted, vagy a szervizben sem értik. A szervizes azt kellett volna mondja, ha a motort hidegen _terheled_ akkor SOKKAL jobban csökken a számláló. Kicsit hidegben jobban pörgetni kifejezetten előnyös, ezért is szoktak téli programban az automaták is később elváltani, illetve magasabb alapjáratot tartani, még azután is, hogy a motor már tudna normális alapjáraton ketyegve járni. http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ A TC-n megy sok hülyeség is, de ez egy kifejezetten jó cikk a lényegét tekintve.


Előzmény: Chabyka 2016-12-16 20:51:35 [7539]

 
Tornado   2016-12-16 22:28:01 [7542]

Bele kell rakni egy vizmelegitőt akarmilyet aztan haladhatsz ...


 
Phineas   2016-12-16 21:50:17 [7541]

Ha már kímélni akarod, akkor ehelyett a kétszer indításos gyilkolás helyett legalább télre tegyél bele 20W50 helyett 5W50 vagy 10W50 olajat, sokkal hamarabb felépül vele a normális kenés.


Előzmény: gömbhal 2016-12-16 16:56:55 [7538]

 
bone   2016-12-16 21:33:34 [7540]

Olyan mint a flipper. Legyezgethetsz a két karral, de az számít, amikor megszólal a csengő. Ilyenkor húz egy strigulát. Ha elég strigula gyűlik össze, akkor felezi az olajcsere intervallumot.


Előzmény: Chabyka 2016-12-16 20:51:35 [7539]

 
Chabyka   2016-12-16 20:51:35 [7539]

Nemtom. Nincs 1 éves az Octaviam. Flexi szerviz intervallumos. Márkaszerviz azt mondja többek között, ha túl sokat pörgetem hidegen, akkor 15ezrenként mehetek szervizbe, ha kímélően használom, amíg nem meleg a motor, akkor 30 ezrenként. Persze nem csak ettől függ, de ezt emelték ki, mikor rákérdeztem, hogy mi a tököm alapján dönti el, mikor kell szervizbe menni. Asszem a könyvében is van valami, hogy amíg hideg, addig 2500 fölé ne nagyon és csak lassan. Benzines amúgy.


Előzmény: bone 2016-12-15 19:33:06 [7537]

 
gömbhal   2016-12-16 16:56:55 [7538]

Meg azt megnéztem,mert ügye 20 w 50 az olaj(olds),hogy 2 perc leállítás után hideg kézrátéttel a motor ,mikor visszamegyek langyoskás a motor tehát effektíve ,utána olyan mintha 28 fokban indítanám.


Előzmény: bone 2016-12-15 19:33:06 [7537]

 
bone   2016-12-15 19:33:06 [7537]

Nem hülyeség. A modern autókban van ilyen program valóban. Minél hamarabb megtörni az olajat.


Előzmény: HöZsö 2016-12-15 18:46:11 [7536]

 
HöZsö   2016-12-15 18:46:11 [7536]

Ez hülyeség. Indítani, bemelegedésig kevés gázzal, 1500-2000 körüli fordulattal közlekedni.


Előzmény: gömbhal 2016-12-15 13:11:36 [7533]

 
gömbhal   2016-12-15 17:31:13 [7535]

Garázsban van


 
ben88   2016-12-15 15:28:31 [7534]

Ezzel ártasz a legtöbbet a benzinmotornak, így kétszer is hidegüzemben megy egymás után. Akkor kopik a motor a legjobban, hengerfalról mossa az olajat a benzin, kormos az égés, stb. Járasd 30-60 másodpercet, ha nagyon hideg van addig míg lekaparod a jeget a szélvédőről, aztán indulhatsz. Menet közben sokkal hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet.


Előzmény: gömbhal 2016-12-15 13:11:36 [7533]

 
gömbhal   2016-12-15 13:11:36 [7533]

Valaki pár éve írta itt,hogy az a melegítőprogram,hogy minél nagyobb fordulaton pörgeti a motort ,hogy mielőbb bemelegedjen Azóta minden indításnál mosoly jön a szám jobb sarkára ,mert eszembe jut. Én egyébként beinditom kb 2 percre alapjáraton ,majd 5 perc múlva újra beíndítom,és jár kb 4-5 percet,és utána Gooo csak józan paraszti ésszel gondoltam ki ,hogy kiegyenlitődik a hő egy kicsit az első leállítás után,aztán lehet hülyeség is ,de ártani tuti nem árt


Előzmény: TTamás 2016-12-04 12:11:25 [7530]

 
mojo   2016-12-06 18:07:40 [7532]

Elég meggyőző érv!


Előzmény: TTamás 2016-12-04 12:11:25 [7530]

 
ben88   2016-12-06 15:55:32 [7531]

Érdekességként, elég sok modern és régi váltóról lehet itt olvasni, ingyen lehet nézegetni a számokat. Persze nyilván ettől senki nem lesz váltószerelő. http://www.gearsmagazine.com/


 
TTamás   2016-12-04 12:11:25 [7530]

Persze. Mindnek. Úgy műxik, hogy amíg a motorolaj nem üzemmeleg, addig nem toljuk neki. Ez a motor melegítőprogramja is.


Előzmény: mojo 2016-11-30 18:39:48 [7527]

 
tibi500cid   2016-12-04 12:04:08 [7529]

A V6-os Opel Signumomnak volt "melegítőprogramja". Hidegen induláskor nem váltott fel olyan hamar mint melegen, hogy minél előbb bemelegedjen.


Előzmény: mojo 2016-11-30 18:39:48 [7527]

 
medbali   2016-12-04 11:23:58 [7528]

Eladó egy Ford C6 automata váltó ford 289,302,351 small blockra. Benézte a haver nem lett jó neki. Az oldalán levő alu bilétán ez áll: PGD-FV1 E7TP-FA Tehát valami 87-es hátsó kerekes F pick up vagy Bronco, konverter és flexplate rajta van.


 
mojo   2016-11-30 18:39:48 [7527]

Urak! Létezik az automataváltóknál un. "melegítőprogram" hideg időben?


 
Suttogó   2016-11-27 13:29:47 [7526]

Üdv Mindenkinek! Olyan kérdésem lenne, hogy kuplung nyomólap felújítással, esetleg javítással foglalkozik valaki? Ismertek ilyen illetőt? 1955 Buick Special autómon elrepedt a nyomólap! Előre is köszönöm Szép hétvégét!


 
medvegyev   2016-11-10 08:57:50 [7525]

Ezt nem mindenki tudja..csak a profik.Hívj fel 1 profi váltóst.


Előzmény: sporttárs 2016-11-06 11:54:36 [7523]

 
Chikano   2016-11-07 18:35:07 [7524]

Kösz az infókat!


 
sporttárs   2016-11-06 11:54:36 [7523]

RFE 545 be petronas atf 4 -ms 9602 a Pappas ajánlás.Ezt mivel lehet kiváltani?


 
Tornado   2016-11-04 06:27:42 [7522]

A konveterhez le kell venni valtót .


Előzmény: Chikano 2016-11-03 22:25:33 [7518]

 
landwirtschaftsausstellung   2016-11-04 06:15:53 [7521]

+1 a kardánszimeringhez..inditás után kaptam egy nagyobb tocsát. Ezt állitolag csápos/aknárol lehet cserélni váltolevétel nélkül. Elsö körben nézd meg hogy pontosan honnan folyik alkatrészt pedig Atlantic Motorsnál tudsz szerezni szerintem. Esetleg Rockauto ha magad intéznéd.


Előzmény: Chikano 2016-11-03 22:25:33 [7518]

 
Fórum főoldal | A lap tetejére

Oldal 1 / 152

1   2   3   4   5     Következő Utolsó