Főoldal | Fórum | Regisztráció
 
           Belépés
Név:   
Jelszó:  
           


Váltók

 

Minden, ami a váltókkal kapcsolatos

 


Oldal 1 / 152

1   2   3   4   5     Következő Utolsó

Fórum főoldal | A lap aljára
Hatyi   2017-04-21 21:01:21 [7580]

http://hvg.hu/cegauto/20170419_Video_ilyen_varazsvilag_belulrol_egy_automatavalto


 
Petal   2017-04-07 17:44:33 [7579]

Maradjunk abban, személyes tapasztalatom valami ilyesmi, automatánál pedig azért ilyen hangsúlyos ez, mert az "olajcsere" általában kb. 40%-át ha leengedi a benne levő olajnak.


Előzmény: HöZsö 2017-04-05 07:21:02 [7577]

 
keke0323   2017-04-05 11:12:41 [7578]

Igazad van.Baromságokat kérdeztem! Tehát Dexron ll vagy ll-d vagy lll mehet bele akkor egy régi váltóba.


Előzmény: Petal 2017-04-04 23:45:47 [7576]

 
HöZsö   2017-04-05 07:21:02 [7577]

"A váltó inkább azt nem annyria szereti, hogy mindefélét összeötnenek benne mindennel," Van ehhez konkrét tudomány, vagy csak gondolod?


Előzmény: Petal 2017-04-04 23:45:47 [7576]

 
Petal   2017-04-04 23:45:47 [7576]

A dexron (és nem DEXtRON) egy fantázianév, amit a GM talált ki a saját olajaira. Ami ennek -szerinte- elvileg megfelel, boldog-boldogtalan ráírja a saját flakonjaira. Dexron V az nincs, VI az van. Mercon-ból (ami a konkurens Ford hasonló találmánya volt) van mercon V. De ez a kettő nem megfelelője egymásnak, alma-körte! Teheted az újabbat, mást úgysem tudsz csinálni, bár ma nem is tudom létezik-e olaj amire nem írják rá a valamelyiket nagy betűkkel. (meg még 20sornyi egyéb akármi megfelelést a cimkre aljára). A váltó inkább azt nem annyria szereti, hogy mindefélét összeötnenek benne mindennel, és mivel "cserekor" se nem tudod mi van benne, se le nem jön még az olaj fele sem, általában ez történik. Erre találták ki elvileg az "élettartamolajos" váltót, de avval az ötlettel is vannak problémák.


Előzmény: keke0323 2017-04-02 15:54:52 [7575]

 
keke0323   2017-04-02 15:54:52 [7575]

Olvastam ,hogy a Dextron V.-ös olaj visszafele kompatibilis Dextron 2-3 mal.Modernebb összetétel kedvezőbb koróziós hatàsok stb... Tehàt egy öreg 81-es vàltóba nyugodt szívvel önthetek 5-öst?? A leírtak alapjàn csak jót teszek vele,gondolom én barom! Te hogy gondolod???? Köszi ha vàlaszolsz!(valaki))


 
caddy daddy   2017-03-25 18:42:08 [7574]

Találtam a holmijaim közöt egy elfeledett Ford AOD váltót. 15 - 20 éve vettem egy Thunderbirdből, nekem tartalél volt a Lincolnjaimhoz. Citrom nincs rajta.Ha valakit érdekel , dobjon egy mail-t. Esetleg TH700R4 csere is érdekel.


 
bone   2017-03-22 08:22:31 [7573]

Nalam.


Előzmény: nemokos007/2 2017-03-22 07:30:15 [7572]

 
nemokos007/2   2017-03-22 07:30:15 [7572]

off autó help,osztómű láncot hol lehet venni ? 2004 tuareg w10 sos köszönöm.


 
Mercruiser   2017-02-12 20:55:26 [7571]

Th700 váltónál le tudom tesztelni a lockup solenoid működését? Most még le van véve a teknő, váltó nincs a kocsi alatt. Mivel ismeretlen előéletű váltó, van még valami amit laikusként érdemes megnézni összerakás előtt? A konverter stall értéket mi jelöli? Köszi...


 
caddy daddy   2017-01-22 18:29:29 [7570]

Köszönöm a gyors választ.


Előzmény: Petal 2017-01-22 18:25:39 [7569]

 
Petal   2017-01-22 18:25:39 [7569]

10-12 quart közt írnak, ami olyan 10+ liter kb. De ha nem szeded le a váltót és bontod meg, szerintem az életben ki nem csalogatod belőle mindet, sőt rengeteg marad benne. Nem csak a konverterben, de szivattyúban, szeleptömbben, munkaterekben, olajjáratokban, mindenhol.


Előzmény: caddy daddy 2017-01-22 18:03:28 [7568]

 
caddy daddy   2017-01-22 18:03:28 [7568]

Urak! TH700R4 -be mennyi olaj kell? Szeretném a citromból is leengedni.


 
boldo   2017-01-12 11:45:51 [7567]

Köszönöm, akkor eddig szerencsére jól csináltam, csak a TC-s cikk elbizonytalanított


Előzmény: TTamás 2017-01-11 22:47:43 [7565]

 
TTamás   2017-01-11 22:50:13 [7566]

Kovácsolt dugós motorhoz meg megint más kell...ott addig nem szabad terhelni, amíg a dugók el nem kussolnak.


Előzmény: TTamás 2017-01-11 22:47:43 [7565]

 
TTamás   2017-01-11 22:47:43 [7565]

Nem ártasz vele a váltónak, de a 2000 rpm sok...ebben a hidegben inkább járatni kell 2 percig, aztán gurulni vele finoman amíg nem kezd el langyosat fújni a fűtés...utána mehet neki több terhelés, gyakorlatilag normál használat. Kövér gáz meg akkor, amikor az olaj is meleg (lejjebb megy az olajnyomás).


Előzmény: boldo 2017-01-11 22:36:29 [7564]

 
boldo   2017-01-11 22:36:29 [7564]

Hamár melegítési stratégiáról volt szó lentebb, lenne egy kérdésem a témában. Elég hosszú végáttétel van a kocsiban, ehhez 3 fokozatú automataváltó párosul. A Totalcar-on nemrég megjelent cikk alapján 2000-es körüli fordulaton kellene menni, amíg be nem melegszik a motor. Mivel ez nálam kb. 80-90 km/h-ra jön ki a végáttétel miatt, ráadásul kisvárosban közlekedek, lehet-e pl. hogy 1. fokozatban megyek vele, amíg be nem melegszik? Nem nyírom ki ezzel a váltót, konvertert? Egyáltalán, ez a 2000 fordulaton történő melegítés megállja a helyét a v8-ak esetében is?


 
HöZsö   2017-01-10 21:27:34 [7563]

Nem.


Előzmény: Zsolo0414 2017-01-10 19:36:06 [7562]

 
Zsolo0414   2017-01-10 19:36:06 [7562]

Nem értek a vàltókhoz annyira, esetleg nem lenne jó explorerhez?


Előzmény: medbali 2016-12-04 11:23:58 [7528]

 
Zsolo0414   2017-01-10 18:45:58 [7561]

Köszönöm de messzelenne fóton lakom


Előzmény: 1982_DeVille 2017-01-07 21:46:14 [7552]

 
papamaci   2017-01-09 21:30:42 [7560]

... de a lényeg a lényeg!


Előzmény: ZZ 2017-01-09 21:21:31 [7559]

 
ZZ   2017-01-09 21:21:31 [7559]

Mert te annyira fukar voltál, hogy a konyha asztalt nem merted befogni. Bezzeg papamaci feláldozta.


Előzmény: OldsMan 2017-01-09 21:10:10 [7557]

 
papamaci   2017-01-09 21:20:15 [7558]

Akkor már Te is váltófelújító vagy


 
OldsMan   2017-01-09 21:10:10 [7557]

Nem mondom hogy könnyű, de bruttó 2 nap volt a felújítás úgy, hogy addig csak könyvben meg jútyúbon láttunk szétszedett automata váltót. Gárázspadlón, vidáman Azóta is működik


 
papamaci   2017-01-09 20:44:01 [7556]

Pedig az a jövő, vagy aranyáron, egymást túllicitálva fognak váltót javítani.


Előzmény: Lior; 2017-01-09 20:41:47 [7555]

 
Lior;   2017-01-09 20:41:47 [7555]

Jó, de én nem a konyhaasztalon csináltam.


Előzmény: papamaci 2017-01-09 20:38:42 [7554]

 
papamaci   2017-01-09 20:38:42 [7554]

Ez az amit nem értek: Miért kell a váltófelújítást ennyire misztifikálni. Nekem is fel lett újítva a buszba a váltó és normális áron.


Előzmény: Lior; 2017-01-09 20:26:53 [7553]

 
Lior;   2017-01-09 20:26:53 [7553]

Nekem ugyanez volt a Rivieraban. Elindultam otthonról, egyszer csak nem ment az autó. Váltófelújítás megoldotta. Nem volt olcsó.


Előzmény: 1982_DeVille 2017-01-07 21:46:14 [7552]

 
1982_DeVille   2017-01-07 21:46:14 [7552]

Nem ertek a valtokhoz kicsit sem, de en is hasonlot tapasztaltam amikor tonkrement a valtom a cadillacben. Eltort benne egy basz ami motor fordulat szamon porog benne. Anyagfaradas, vagy ontesi hiba miatt. Tudom nem nagy segitseg, nem tudom merre fele laksz, de sopron kozeleben van a faszi aki nekem megcsinalta. Ha kell megadom az elerhetoseget. Korrekt ember, keni vagja az amerikai auto valtokat.


Előzmény: Zsolo0414 2017-01-07 11:03:25 [7548]

 
Hatyi   2017-01-07 12:42:39 [7551]

Nem folyt el a váltóból az olaj? Én anno ugyanezt tapasztaltam egy Volvonál és ez volt az ok.


Előzmény: Zsolo0414 2017-01-07 11:03:25 [7548]

 
Berti   2017-01-07 12:33:34 [7550]

Megvan még?


Előzmény: ZZ 2016-12-17 10:12:29 [7547]

 
szjani   2017-01-07 11:16:50 [7549]

4 helyen kérdezted ezt meg. Elég egy helyen. Valahol válaszoltam.


Előzmény: Zsolo0414 2017-01-07 11:03:25 [7548]

 
Zsolo0414   2017-01-07 11:03:25 [7548]

Sziasztok. Kellene egy kis segîtség. Egy explorer-ről lenne szó. Tegnap a pàlyàn jöttem haza...egyszercsak az összes sebesség elment, mintha üresbe lett volna rakva,csak gurult. Semmi hang,zaj nélkül. A vàltókart tudom kapcsolgatni a fokozatokban, de az autó nem indul el... Mi lehet a gond? Esetleg nincs valakinek a vàltóról robbantott rajza? Vagy le tudom tölteni valahonnan? Azt mondjàk, hogy van a vâltóban egy szàrazon futó ékszîj és az szokott elkopni, létezik? Előre is köszönöm.


 
ZZ   2016-12-17 10:12:29 [7547]

Van egy benzines eladó! Webasto vizes, programozható, építkezéskor használtam, azóta dombozban pihen. 20e huf?


Előzmény: Tornado 2016-12-16 22:28:01 [7542]

 
mojo   2016-12-17 09:50:31 [7546]


Előzmény: TTamás 2016-12-17 00:34:09 [7545]

 
TTamás   2016-12-17 00:34:09 [7545]

Igen is meg nem is. Mások a váltási és a lockup stratégiák víz és olajhőfoktól függően, de ez nem a minél hamarabb történő felmelegedést célozzák, hanem az üzemi hőfok eléréséig kímélik a technikát, de a körültekintő tulaj sokkal többet ér, minden esetben.


Előzmény: mojo 2016-12-16 23:23:50 [7544]

 
mojo   2016-12-16 23:23:50 [7544]

Ez volt az eredeti kérdésem: 7527 "Urak! Létezik az automataváltóknál un. "melegítőprogram" hideg időben?" Akkor most van vagy nincs?


 
Petal   2016-12-16 22:49:35 [7543]

Félreértetted, vagy a szervizben sem értik. A szervizes azt kellett volna mondja, ha a motort hidegen _terheled_ akkor SOKKAL jobban csökken a számláló. Kicsit hidegben jobban pörgetni kifejezetten előnyös, ezért is szoktak téli programban az automaták is később elváltani, illetve magasabb alapjáratot tartani, még azután is, hogy a motor már tudna normális alapjáraton ketyegve járni. http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ A TC-n megy sok hülyeség is, de ez egy kifejezetten jó cikk a lényegét tekintve.


Előzmény: Chabyka 2016-12-16 20:51:35 [7539]

 
Tornado   2016-12-16 22:28:01 [7542]

Bele kell rakni egy vizmelegitőt akarmilyet aztan haladhatsz ...


 
Phineas   2016-12-16 21:50:17 [7541]

Ha már kímélni akarod, akkor ehelyett a kétszer indításos gyilkolás helyett legalább télre tegyél bele 20W50 helyett 5W50 vagy 10W50 olajat, sokkal hamarabb felépül vele a normális kenés.


Előzmény: gömbhal 2016-12-16 16:56:55 [7538]

 
bone   2016-12-16 21:33:34 [7540]

Olyan mint a flipper. Legyezgethetsz a két karral, de az számít, amikor megszólal a csengő. Ilyenkor húz egy strigulát. Ha elég strigula gyűlik össze, akkor felezi az olajcsere intervallumot.


Előzmény: Chabyka 2016-12-16 20:51:35 [7539]

 
Chabyka   2016-12-16 20:51:35 [7539]

Nemtom. Nincs 1 éves az Octaviam. Flexi szerviz intervallumos. Márkaszerviz azt mondja többek között, ha túl sokat pörgetem hidegen, akkor 15ezrenként mehetek szervizbe, ha kímélően használom, amíg nem meleg a motor, akkor 30 ezrenként. Persze nem csak ettől függ, de ezt emelték ki, mikor rákérdeztem, hogy mi a tököm alapján dönti el, mikor kell szervizbe menni. Asszem a könyvében is van valami, hogy amíg hideg, addig 2500 fölé ne nagyon és csak lassan. Benzines amúgy.


Előzmény: bone 2016-12-15 19:33:06 [7537]

 
gömbhal   2016-12-16 16:56:55 [7538]

Meg azt megnéztem,mert ügye 20 w 50 az olaj(olds),hogy 2 perc leállítás után hideg kézrátéttel a motor ,mikor visszamegyek langyoskás a motor tehát effektíve ,utána olyan mintha 28 fokban indítanám.


Előzmény: bone 2016-12-15 19:33:06 [7537]

 
bone   2016-12-15 19:33:06 [7537]

Nem hülyeség. A modern autókban van ilyen program valóban. Minél hamarabb megtörni az olajat.


Előzmény: HöZsö 2016-12-15 18:46:11 [7536]

 
HöZsö   2016-12-15 18:46:11 [7536]

Ez hülyeség. Indítani, bemelegedésig kevés gázzal, 1500-2000 körüli fordulattal közlekedni.


Előzmény: gömbhal 2016-12-15 13:11:36 [7533]

 
gömbhal   2016-12-15 17:31:13 [7535]

Garázsban van


 
ben88   2016-12-15 15:28:31 [7534]

Ezzel ártasz a legtöbbet a benzinmotornak, így kétszer is hidegüzemben megy egymás után. Akkor kopik a motor a legjobban, hengerfalról mossa az olajat a benzin, kormos az égés, stb. Járasd 30-60 másodpercet, ha nagyon hideg van addig míg lekaparod a jeget a szélvédőről, aztán indulhatsz. Menet közben sokkal hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet.


Előzmény: gömbhal 2016-12-15 13:11:36 [7533]

 
gömbhal   2016-12-15 13:11:36 [7533]

Valaki pár éve írta itt,hogy az a melegítőprogram,hogy minél nagyobb fordulaton pörgeti a motort ,hogy mielőbb bemelegedjen Azóta minden indításnál mosoly jön a szám jobb sarkára ,mert eszembe jut. Én egyébként beinditom kb 2 percre alapjáraton ,majd 5 perc múlva újra beíndítom,és jár kb 4-5 percet,és utána Gooo csak józan paraszti ésszel gondoltam ki ,hogy kiegyenlitődik a hő egy kicsit az első leállítás után,aztán lehet hülyeség is ,de ártani tuti nem árt


Előzmény: TTamás 2016-12-04 12:11:25 [7530]

 
mojo   2016-12-06 18:07:40 [7532]

Elég meggyőző érv!


Előzmény: TTamás 2016-12-04 12:11:25 [7530]

 
ben88   2016-12-06 15:55:32 [7531]

Érdekességként, elég sok modern és régi váltóról lehet itt olvasni, ingyen lehet nézegetni a számokat. Persze nyilván ettől senki nem lesz váltószerelő. http://www.gearsmagazine.com/


 
Fórum főoldal | A lap tetejére

Oldal 1 / 152

1   2   3   4   5     Következő Utolsó