Főoldal | Fórum | Regisztráció
 
           Belépés
Név:   
Jelszó:  
           


Kenőanyagok

 

Motor-váltó-diffi-szervo, mibe mit?

 


bone2011-07-06 07:49:40[1002]

Milyen olajat tegyek az öreg amerikai autómba? Veterán korú amerikai autóba 20-W50-es ásványi olajat - nembotond - teszünk. Nyáron. Télen 10-W40-est. Márka, típus szabadon válaszott.

Oldal 1 / 33

1   2   3   4   5     Következő Utolsó

Fórum főoldal | A lap aljára
tomasz100   2017-02-19 16:59:54 [1613]

igen egy vállalkozónál,flottánál stb . már más a helyzet ahol évente 20...-50ezer km.t is mennek.


Előzmény: TTamás 2017-02-19 11:18:45 [1612]

 
TTamás   2017-02-19 11:18:45 [1612]

Egy olaj/szűrő sem megy el annyit komoly kompromisszumok nélkül motor élettartamban. Ezt csak a flottásoknak és egyéb matekozósoknak van kitalálva, illetve a zöldeknek. Mint ahogy a 0w20 és hasonló lóhugyok se jók hosszú távon, de a gyártó azt írja elő, mert azzal 1 decivel kevesebbet fogyaszt 100-on, és kb. 10db co2 molekulával kevesebbet bocsát ki kilométerenként, de amúgy konkrétan árt a motornak. De ugye azt tudjuk, többször elhangzott már, hogy a gyártó az első tulajnak gyártja az autót/kamiont/űrsiklót/ akármit.


Előzmény: tomasz100 2017-02-19 11:07:22 [1611]

 
tomasz100   2017-02-19 11:07:22 [1611]

ezt a hosszu intervallumot nem nagyon értem/számomra,és sok más ember számára is okafogyott/ hiszen egy átlagos autós kb.10-15ezerkm-t tesz meg évente ,és az olajat igyis-ugyis cserélni kell évente...Igy ha gyakorlatilag az adott autóhoz tartozó olaj paraméterei megfelelnek,akkor felesleges olyan drágább olajat venni ami esetlegesen biztosit hosszabb csereperiodust. Röviden az olajat évente cserélni kell,független hogy hány kilométert ment.


Előzmény: moki 2017-02-17 19:46:32 [1609]

 
XGab   2017-02-18 15:32:23 [1610]

Rákerestem a német tesztben szereplő olajra Bpesten, ez BMW, VW, MB Longlife minősítésű. https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=462


Előzmény: moki 2017-02-17 19:46:32 [1609]

 
moki   2017-02-17 19:46:32 [1609]

Régen elképzelhetetlen volt a hosszú csereperiodus. Itt két érdek találkozik. Adj el minél többet az olajból a rövidebb intervallum miatt vagy vegyél jobbat, drágábban de tovább lesz az jó. A cserét a motorgyártó javasolja, hiszen a motor szerkezete, illesztése, szűrő rendszere, valamint az üzemeltetési körülmények pl.városi használat, autó pálya,poros környezet stb. nagy mértékben befolyásolja. Ha kitolod a cserét, az nem mentesít az olajszúrő illetve levegőszürő cseréjétől. A link az szerintem csak felhasználói vélemény. Öszehasonlító labortesztet nem tudnak csinálni, mert az alap összetevőket nem ismerik.Azonos üzemeltetési körülmény között - ha van egyáltalán ilyen- általános dolgokat tudnak mérni:pl.viszkozitás, kopadékok,víz.stb. De ha van egy falábú gépkocsivezető, az pillanatok alatt tönkretehet bármilyen jó olajat.


Előzmény: XGab 2017-02-16 23:13:25 [1608]

 
XGab   2017-02-16 23:13:25 [1608]

nézd, itt 80 féle olajat teszteltek és állítottak sorba nem az ár alapján: http://www.testberichte.de/auto-ausstattung-zubehoer/3238/motoroele.html


Előzmény: moki 2017-02-16 11:49:50 [1604]

 
XGab   2017-02-16 22:51:59 [1607]

Hozzáteszem, hogy nem akarok 100ekm-t futni egy motorolajjal, maradok a jó öreg évenkénti cserénél, szóval ez a szempont nálam nem játszik.


Előzmény: moki 2017-02-16 11:49:50 [1604]

 
XGab   2017-02-16 22:48:47 [1606]

Köszi a választ Szóval ez az olajtéma valami "koktélszerű" valami. (Megj.:Abból indultam ki, hogy én, mint műszaki ellenőr, ha kimegyek az építkezésre és B60.50,Bst500,10mm-es vas van a statikus födémterven, akkor én tuti nem fogadom el a 3x árat a kivitelezőtől, hiába mondaná, hogy ő jobb betonacélt hoz,mint ami forrást én ajánlottam, ha mindkettőnek ugyanaz és érvényes műszaki megfelelőségi tanúsítványa van.) Keresni kellene valami komoly labortesztet, ahol hozzáértők kimutatják a különbségeket a különböző olajmárkák között. Rá is keresek holnap, hátha találok a neten...Érdekel van e ténylegesen kimutatható difi a motor szempontjából, főleg, hogy évenként cserélem az olajat vagy inkább csak a marketing az ár felhajtó erő.


Előzmény: moki 2017-02-16 11:49:50 [1604]

 
MoparMan.   2017-02-16 12:08:33 [1605]

Midland 20w50 van benne, by Boltos.


Előzmény: gergew 2017-02-12 21:04:38 [1598]

 
moki   2017-02-16 11:49:50 [1604]

Teljesen igazad van, az olaj választásnál a gyártó előírása a mérvadó. Itt van egy sokkal részletesebb leírás: http://www.premiumolaj.hu/motorolaj_minositesek_abc_je_21 Semmi közöm ehhez a céghez, de a leírása jó. Ebből kiderül, hogy maga a szabvány a 80-s évek végén,90-s évek közepén alakult ki próbált rendet tenni az olajpiacon. API volt előbb ez amerikai , ACEA pedig az európai válasz volt rá. Az ACEA 1996-ban alakult.Az akkori motorok paraméterei alapján ezt vették kiindulási alapnak és a régebbieket pedig vissza számolták.Ez igaz hajtómű, hidraulika stb.rendszerekre is. A minősítő intézetek FB-ban a nagy olajtársaságok képviselői ülnek.Az Ő szavuk sokat nyom a minősítések során. Viszont ebből kilóg a MB és a Volvo, a motorjainál a saját szabványrendszerét preferálja. Bekövetkezik az, hogy a motorokhoz fognak olajat gyártani, és csak azzal a paraméterrel fogja tudni a hosszú csere periodikusokat. 2000 évek elején már futottak a MB Actros kamionok 100 ekm-s csere periódussal és teszteltek buszokat 180-s csere periódussal is. Az adalékok közül használnak akár 30 félét is. A szabványokban a paraméterek -tól-ig határok vannak. Ezeket lépik át. Ebből többet tesznek bele, abból kevesebbet. de a szabványon belül.Itt ugyanaz a hatás eléréséhez pl. viszkozitás módosítsa lehet észter típusú polimert vagy szénhidrogén vegyület stb.használni Ezért lehet olyan olaj, amelyiknek jobb a vízelváló képessége, de kisebb a szulfát hamu tartalma stb. Ugyanaz az olaj használható API SN/SM benzines szabványként illetve, CF-s besorolású diesel motor előírásaként. Nagy valószínűséggel jó váltóolajként,STAU-olajként illetve biztosan hidraulika olajként. Van még az olajaknál az ACEA A,B és C szám, ami az benzines és diesel motor,személy illetve könnyű haszongépjármű üzemeltetési körülményeire ad választ. Továbbra is azt mondom, hogy van az adott kenési helyre megfelelő - gyártói előírás alapján - és kevésbé megfelelő kenőanyag. Remélem így érhetőbb voltam. Üdv: Moki


Előzmény: XGab 2017-02-16 07:12:23 [1603]

 
XGab   2017-02-16 07:12:23 [1603]

Laikus emberként azt gondolom, hogy azt, hogy milyen olajminőséget kell beletenni egy adott motorba, azt az autógyár meghatározza egyértelműen. Ha az adott márkájú olaj megfelel a laborban és megkapja a minősítését, akkor az megfelel az adott autóban is. Ott nincs hozzáadott szellemi képesség. Szerintem az csak fizika és kémia. Én nem értek hozzá, azért kérdezem, vannak olyan adalékok, amitől "jobb" lesz egy olaj és amit belerak bizonyos gyártó, más meg esetleg nem? Mik azok? Én megnéztem a különböző olajos dobozaimat a garázsban, de azokra nincs írva extra cucc, csak a szokásos blabla, meg a minősítési osztályok, meg az árcetli. Konkrétan a Ford 1998-as kézikönyve az Explorerre ezt írja: Super Premium Motor Oil WSS-M2C153-G with API Certification Mark. Ezt egy mostani, friss olajnál hogyan értelmezzem? Megnéztem, a Classic Mannol azt írja: API SN/SM/CF, tehát API megfelel, és ACEA A3/B4. Utóbbit itt találtam meg mit jelent: http://olajhaz.hu/acea-szabvanyok Nekem laikusként ez megfelel, lehet még jobb is, az újabb ACEA szabvány miatt, mint amit anno előírtak 98-ban? Ha van más amit nem tudok, vagy amire figyelni kellene olaj választásnál, kérlek írd meg.


Előzmény: moki 2017-02-14 11:52:40 [1602]

 
moki   2017-02-14 11:52:40 [1602]

A teljesítményszinti minősítés,is egy szint.Olyan, mint az érettségi. Az osztálytársaim közül lett lakatos,de lett köztük gyárigazgató is.Mindenki teljesítette azt, volt aki alig, volt aki toronymagasan. Az olajaknál is így van.Természetesen a fejlesztésekben,az adalékozásokban, tesztelésekben stb. lévő többlet az árban is jelentkezik. Üdv: Moki


Előzmény: XGab 2017-02-07 07:44:40 [1596]

 
gergew   2017-02-12 21:20:22 [1601]

Köszi!


 
TTamás   2017-02-12 21:10:44 [1600]

Ott van felül sárgában.


Előzmény: gergew 2017-02-12 21:04:38 [1598]

 
o307   2017-02-12 21:08:20 [1599]

20w50 TTamás ajánlásával


Előzmény: gergew 2017-02-12 21:04:38 [1598]

 
gergew   2017-02-12 21:04:38 [1598]

Oldsmobile 455-be milyen itthon kapható olajat töltsek?


 
tomasz100   2017-02-07 16:44:46 [1597]

Idén én is Mannol-t rakok bele,minek fizessek többet másért,az olajat meg ugyis 8000km-ként cserélem.


Előzmény: XGab 2017-02-07 07:44:40 [1596]

 
XGab   2017-02-07 07:44:40 [1596]

Ezt sose értettem én se. Ha az adott műszaki minősítésnek megfelel a laborban a Mannol is, akkor azt rakom bele és nem azt, ami háromszor annyiba kerül mert csak a neve más de a minősítési osztálya ugyanaz. Mindkét autómban Mannolt használok, nem vettem észre semmi változást.


Előzmény: hajós 2017-01-06 19:34:05 [1586]

 
matev   2017-02-07 06:07:48 [1595]

Ha jól rémlik Atlanticban láttam polcon...


Előzmény: o307 2017-02-06 22:11:36 [1593]

 
HöZsö   2017-02-06 22:22:06 [1594]

Jó.


Előzmény: o307 2017-02-06 22:11:36 [1593]

 
o307   2017-02-06 22:11:36 [1593]

Az első képen lévő Ac Delco limited slip adalékot nem találok sehol itthon, viszont találtam Midland-ból ilyen adalékot. Jó lehet az nekem?


 
HöZsö   2017-01-12 14:31:06 [1592]

Cseréld le inkább.


Előzmény: szjani 2017-01-12 08:06:44 [1590]

 
OldsMan   2017-01-12 08:51:46 [1591]

Nem tudom hogy az jó-e még, de én biztosan lecserélném


Előzmény: szjani 2017-01-12 08:06:44 [1590]

 
szjani   2017-01-12 08:06:44 [1590]

Ha a szervoolajom barna, s üzemmelegen picit habos a teteje, kb 2-3mm magasságban kb 2-3mm-es buborékok, az még jó? Rátölthetek erre ? (néha nyünnyög) Vagy csere kellene? Ha igen, az típus specifikus?


 
trafo2000   2017-01-06 23:05:54 [1589]

Értem persze,csak az ellenpéldán mosolyogtam,egy régi vita jutott eszembe,volt itt egy ember aki meg akart győzni minket hogy jobb kormányos angol autó a legkúlabb dolog,mert a balkormányos autók mind szétrohadt életveszélyes roncsok kamu műszakival. na ez ugrott be


Előzmény: hajós 2017-01-06 22:37:10 [1588]

 
hajós   2017-01-06 22:37:10 [1588]

persze, de én konkrétan a Mannol márkáról írtam meg a saját tapasztalatomat. Én fuvarozok, van olyan autóm, amelyikbe évi 120 ezer km-t megy, ezzel az olajjal. Most 380 000 km van benne. Nyilván adott motorhoz a megfelelő olaj kell.


Előzmény: trafo2000 2017-01-06 22:34:00 [1587]

 
trafo2000   2017-01-06 22:34:00 [1587]

Csak van másik opció is


Előzmény: hajós 2017-01-06 19:34:05 [1586]

 
hajós   2017-01-06 19:34:05 [1586]

én Mannolt használok, nekem semmi gondom nem volt vele. Mivel jobb egy márkás termék hamisított másolatát használni?


Előzmény: szegecs 2017-01-06 17:27:56 [1584]

 
landwirtschaftsausstellung   2017-01-06 17:32:47 [1585]

én már több kannán tul vagyok lt motoros volvoba öntöm nyaklo nélkül szerintem mehet bele..bár a sima 10w40 nem elég neked? én csak a azért öntök 15 öst mert orrán száján folyik a 10w40 bár ha sokáig tervezel az audival lehet nem ártana kicsit komolyabb motyot keresni.


Előzmény: szegecs 2017-01-06 17:27:56 [1584]

 
szegecs   2017-01-06 17:27:56 [1584]

http://mannololaj.hu/mannol/mannol%20motorolaj/Mannol_7402-5_Diesel_15W-40_motorolaj_5lit. ezt bele merjem önteni az öthengeres 2,4es ,szivódizel Audiba? jo márka?van tapasztalat?


 
tomasz100   2016-12-31 13:52:35 [1583]

érdekes ,hogy minden hasonló más tipusu adalékhoz(WINS,Mannol stb.) ugyanez a szöveg: A HASZNÁLAT ELŐNYEI: jelentősen csökken az üzemanyagfogyasztás, csökken a jármű olajfogyasztása, csökken zaj- és szennyezőanyag-kibocsátás, nő a motor teljesítménye, energiakibocsátása és élettartama, hidegindítás és kenési hibák esetén is védi a motort.


Előzmény: Mocorgó 2016-12-28 22:39:42 [1582]

 
Mocorgó   2016-12-28 22:39:42 [1582]

jó cucc: http://ceracoat.hu/termek/ceracoat-engine-care/


 
TTamás   2016-12-19 19:49:56 [1581]

Van egy bazi nagy tartály, és olyan flakonba töltik, amilyenbe a megrendelő kéri.


Előzmény: tomasz100 2016-12-19 19:05:56 [1579]

 
Feca   2016-12-19 19:24:54 [1580]

áhh....szerinted mennyibe kerülne ideszálltani? ahogy nyílván a Valvoline,stb sem USA-ban készül,amit itt megkapsz.A BOSCH német cég,a világ minden táján van BOSCH gyár,Hatvanban is,Kínában is......folytassam? persze ettől még ezek eredeti cuccok,az ipar így működik...


Előzmény: tomasz100 2016-12-19 19:05:56 [1579]

 
tomasz100   2016-12-19 19:05:56 [1579]

ez a GULF olaj eredetileg amerikai.,de amit itt Mo.-on forgalmaznak abban is USA alapu olaj van?


Előzmény: Feca 2016-11-20 13:02:05 [1577]

 
bone   2016-11-20 13:05:12 [1578]

Sehol. És minek is? Nem való ez a kocsidba!


Előzmény: tomasz100 2016-11-20 12:31:47 [1576]

 
Feca   2016-11-20 13:02:05 [1577]

GULF 5W-50-es nem jó?


Előzmény: tomasz100 2016-11-20 12:31:47 [1576]

 
tomasz100   2016-11-20 12:31:47 [1576]

hol tudnám beszerezni Mo.-on?:


 
Cece   2016-10-15 09:15:24 [1575]

Kb: ezeket hallottam én is, ezért voltam kiváncsi. Azt mondták, a fáradt olajból kicsapatják a kokszot.. ? Liqui moly molibdénessel mi a tapasztalatod?


Előzmény: k.spori 2016-10-14 19:12:07 [1574]

 
k.spori   2016-10-14 19:12:07 [1574]

Cece: Gm olajról csak annyit,hogy vedd le a kupakját és szagolj bele . Fáradtolaj szaga lesz már akkor is. Újrafinomított használt olaj a java része az tuti.Gondolom ezért is olyan olcsó. Amelyik régebbi opelba azt raktak abba mind szól a hidrotőke meg csipegeti is. Sok embert beszéltem rá másik márkára és sok visszajelzést is kaptam hogy az olajfogyasztása jóval kevesebb lett. Mi Liqui Moly-t használunk és azt kell mondjam hogy nem okozott csalódást


 
Feca   2016-09-14 20:51:01 [1573]

Háááát,tuti helyről köll venni.........


Előzmény: doby 2016-09-14 20:09:58 [1572]

 
doby   2016-09-14 20:09:58 [1572]

http://hvg.hu/cegauto/20160914_hamis_kenoanyag_hent


Előzmény: Feca 2016-09-04 20:31:40 [1569]

 
doby   2016-09-13 23:29:26 [1571]

5W-30 8100 X-Clean FE C2/C3 én is csodálkoztam, mert tudom hogy jó olaj.


Előzmény: Feca 2016-09-04 20:31:40 [1569]

 
gabor.luncz   2016-09-09 19:03:09 [1570]

Öreg japánba is jó még az előírt 5w30? Nem vettem észre hogy enné ami benne van bár nem tudom mi az


 
Feca   2016-09-04 20:31:40 [1569]

hát........valami nem stimmelt akkor ott.....vagy nem a belevaló volt bennük.....7 éve MOTUL-ozom.....elégedetlen felhasználó még nem volt....csak a fórumról tudok neked 10-15 embert,aki rendszeresen MOTUL-t használ..... melyiket tettétek a Mercibe?


Előzmény: doby 2016-09-04 09:48:37 [1568]

 
doby   2016-09-04 09:48:37 [1568]

hát én lehet hamisba futottam, mert a mercim indítás után olyan hangokat adott vele, hogy megijedtem és gyorsan lecseréltem a megszokott fuchs-ra és megszűnt a hang. ezen felbuzdulva lecseréltem a nexus robogómon is amiből szintén jöttek hangok és az is csendes lett. nem bántom, de ezentúl kerülöm.


Előzmény: Feca 2016-09-03 21:20:22 [1567]

 
Feca   2016-09-03 21:20:22 [1567]

az nem,de a Motul igen!


Előzmény: doby 2016-09-03 10:37:53 [1565]

 
seka   2016-09-03 20:07:21 [1566]

Ja, meg hogy ne cseréljen előbb olajat. barom


Előzmény: doby 2016-09-03 10:37:53 [1565]

 
doby   2016-09-03 10:37:53 [1565]

vesz egy autót és elhiszi a ráaggatott olajcsere pappírt és be is vizsgáltatja és még cikket is ír róla. most vettem egy 15 éves ivecót és lóg rajta egy 2004 es aralos olajcsere pappír ami szerint azóta 370ezer kilométert ment. akkor ugye most nagyon jó olaj az aral?


Előzmény: Feca 2016-09-02 22:01:07 [1564]

 
Feca   2016-09-02 22:01:07 [1564]

Egy kis MOTUL reklám http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/08/31/mive_valtozott_a_haromeves_motorolaj/


 
Fórum főoldal | A lap tetejére

Oldal 1 / 33

1   2   3   4   5     Következő Utolsó