Főoldal | Fórum | Regisztráció
 
           Belépés
Név:   
Jelszó:  
           


Ford Explorer

 

Az indexes fiúknak!

 


Oldal 1 / 395

1   2   3   4   5     Következő Utolsó

Fórum főoldal | A lap aljára
Beeblebrox   2017-09-24 15:50:28 [19706]

A sztori a végéhez közeledik, az autó a megszokott akkumulátorával (!) közlekedik. Az akksi tegnapi 12,1V-ját és a 0,4A-es áramfelvételt még nem értem (ha esetleg valaki multiméterrel jár a kocsija körül, legyen szíves mérje meg, hogy az akksi pólusa és a saru között kikapcsolt állapotban mekkora áram folyik), de a hiba oka az indító motor körül lesz. Tegnap annyi történt még, hogy a családi dízel teljesen feltöltött akkumlátorával is megpróbáltam elindítani (erősebb az Explorer akksijánál), de ugyanúgy egy kattanás a relétől és néma csönd. Kikerülve a relét, direktben rákötve a 12V-ot az indítómotorra ugyanúgy néma csönd. A kábelek ellenőrzése ill. megmozgatása után az autó -rövid fémes kerregés után- stabilan indul, többször egymás után is. Ergó még ez az akkumulátor is be tudja indítani, ha az indító motor hajlandó megindulni (beszorult volna valami?) A fémes hangról egy hangfelvétel itt: http://mindeverest.com/downloads/ExplorerStart.m4a , ha valakinek ismerős, jelezze.


 
Lotus   2017-09-24 08:20:02 [19705]

Üdv. Az Akksim (2éves varta) nekem is most halt meg.. 2-3 nap állás után nehezen indult, vagy csak kattogott indítózásnál.. Tény hogy tele van rakva mindenféle extra kütyükkel,(erősítő,2mélyláda,tolatókamera,DVD.2képernyővel,digitális óra..) nos ha jól be vannak kötve, ezekkel semmi baj... Nálam akkor kezdődött el az akksi hanyatlása miután párszor ( saját hibámból) teljesen lemerítettem az akksit.. Egyszer 5v-ig.. Aztán 8,2-ig.. Is sikerült.. Valamint az se tett jót neki mikor beszart a generátor, és vagy két napig úgy kellett rohangálni az autóval.. Attól kezdve csak a kínlódás.. Gyanús hogy cellazárlatos lett... Megkapta az új amcsi akksit, és hiába va tele mindenfélével, nem szívja le semmi, nem merülget pár nap állás után..


 
Beeblebrox   2017-09-24 07:57:36 [19704]

Igen, az ampermero sorba volt kotve az akkumulator es a saru kozt. Hajlok mar en is a cellazarlatra. Amire ha tud valaki valaszt adni, azt szivesen olvasnam: a 0,4A kikapcsolva normalis? Ha veszek egy uj akksit, azt is gyorsan le fogja igy szivni. Nalam gajdult meg valamilyen fogyaszto v. nalatok is ennyit ad le ejjel-nappal az akkumulator?


Előzmény: hajós 2017-09-23 21:31:42 [19703]

 
hajós   2017-09-23 21:31:42 [19703]

úgy tetted be a pólusok közzé a műszert, hogy levetted a sarut? Ha igen, az akksid cella vagy fenékzárlatos.


Előzmény: Beeblebrox 2017-09-23 21:08:08 [19702]

 
Beeblebrox   2017-09-23 21:08:08 [19702]

A "teljesen lemerült" alatt azt értem, hogy 1) műszerfalon alacsony tartományban a mutató 2) mérés (üresen, terhelés nélkül) ~12,1V Megjegyzés: előző nap gördülékenyen indult. Most az első indításnál beröffent, aztán pár perccel a leállítás után, a 2. indításkor az indítómotor forgatása helyett csak egy kattanás jött kb. az indítómotor reléje felől. Indítómotor nem köszörül, nem kínlódik, hanem néma csendben ül. 9V-ig nem esett le az akksi, ergó mélykisülésről még nincs szó. A teljesítmény képlet megvan , a gépelésnél hibáztam, elnézést érte; az első érték 9W, nem 7W. (Ezt utólag vettem észre, de ezért a számért nem akartam még 1 posztot elküldeni). A kerekítésről tudok, ne szóljatok érte A 8 napot szerintem félreértitek: ez már az én számításom ("ha visszaszámolom..."). Ha az autó kikapcsolt állapotában mért 0,4A-es áram folyamatosan folyik, akkor az a 77Ah névleges kapacitású akkumulátort kb. 192 óra (~8 nap) alatt leszívja. A kérdésem az, hogy ez az áramerősség normális? (Nektek is ekörül fogyaszt az autó kikapcsolt állapotban?) Korábban előfordult, hogy pl. több hetet állt az autó és gond nélkül beindult, ergó nem értem a helyzetet, honnan ez a gyors letérdepelés. A leírtak alapján lehet, hogy ez lesz a "nyerő": "mégis az akku cellazárlatos és gondoskodik a saját maga lemerítéséről" @hajós: az akku poz. sarka és a saru közé tettem be az amepermérőt, ez mutatta a leírt értékeket. Ez szar (gyenge) akkumulátornál is kimutatja az áram felvételét-


Előzmény: Latyi 2017-09-23 17:59:59 [19701]

 
Latyi   2017-09-23 17:59:59 [19701]

Neked csak két kérdésed volt ,nekem több is. Mit jelent az,hogy szinte teljesen lemerült az akku? 9 Volt alatt ugye mélykisülésnek nevezik a szakik. A teljesítményt még ma a modern világban is úgy számolják,hogy V X A=W ? Egy teljesen feltöltött - kb. 12,6 Volt feszültségű akku - 0,75 Ampert igénylő fogyasztója nem csak 7 Watt teljesítményt jelent ám. Azt írtad,hogy " tegnap még használtam az autót" . Akkor nem 8 nap alatt merült le...vagy hogyan? Nem vagyok egy elektronikai zseni,de annyit szinte biztosan tudok,hogy piros a pozitív,fekete/barna a negatív. Pár tipp a problémád lehetséges okozói közül: - mégis az akku cellazárlatos és gondoskodik a saját maga lemerítéséről - szerény minőségű,utólag beszegelt riasztó és hasonló kütyük abnormális nyugalmi áramigénnyel - generátor dióda (diódák) letérgyepülése Ha nem is segítettem,remélem nem taszítottalak távolabb a megoldástól.


Előzmény: Beeblebrox 2017-09-23 16:00:17 [19697]

 
hajós   2017-09-23 17:35:49 [19700]

itt fogyasztást mért, ha az akku szar, akkor nem mutatja ki, hogy az autó vesz fel áramot. Az önmagában lemerülne levett pólusokkal a belső zárlata miatt.


Előzmény: parrre 2017-09-23 17:30:57 [19699]

 
parrre   2017-09-23 17:30:57 [19699]

Hacsak nem az akku szar. Nekem ugyanezt csinálja a 7 éves, viszont anno az Alfában is ezt csinálta 2 hetesen.


Előzmény: hajós 2017-09-23 17:20:24 [19698]

 
hajós   2017-09-23 17:20:24 [19698]

az, hogy 8 nap alatt lemerül álló helyzetben egy ekkora akksi, az nem normális. Kezdheted egyenként kihúzgálni a biztosítékokat és méregetni...


Előzmény: Beeblebrox 2017-09-23 16:00:17 [19697]

 
Beeblebrox   2017-09-23 16:00:17 [19697]

Cseréltem az olajnyomás jeladót, indítom az autót, minden ok, műszerfalon a kijelző is már helyes (nem 0) értéket mutat. Leállítás után viszont nem indul az autó. Némi gondterhelt körözés a motortér körül, majd akksi feszültség mérés és jött a meglepetés, hogy a kb. 1 hete feltöltött, 1 éves akkumulátor szinte teljesen lemerült (->pl. tegnap még használtam az autót). Megmértem, hogy leállított állapotban mennyi áramot vesz fel az autó és kijött 0,75A (->kb. 7W). A motortér lámpáját kihúzva maradt 0,4A (->kb. 5W). Mi a tüdő az, ami ezt az áramot felveszi? Normális ez? Ha visszaszámolom, hogy a 77Ah-ás akkumulátort 0,4A folyamatos terhelés mennyi idp alatt meríti le, akkor bő 8 nap adódik. Ez így rendben van?


 
ghx   2017-09-23 15:40:50 [19696]

Utolsó kérdés: Lehetséges, hogy nem az autóra való osztómű van felszerelve az autóra? Azért vetődött fel a kérdés, mert a 4x4 low felirat néha villog menet közben, néhány felfogatás semmihez sincs rögzítve, a vezetékelés át van kötve. Az osztóművön ez látható: 7GA 44-05-000-008 F77A-7A195-GA US patent: 4,440,042 5,407,024 Minden válaszolónak előre is köszönet a segítségért!!!


 
ghx   2017-09-23 15:33:50 [19695]

Valamint, a diffiben csapágyszettet cserélnék, amit a rockautón rendelnék meg. Ott 3 féle van: 8.8" és 7.5" és dana35. Az enyémen csak ezek a feliratok vannak: olaj fajtája: 75W140 Synth oil only És egy típustábla az alábbiakkal: S613C R 3L7388 7B26 Meg tudná mondani valaki, hogy ez most melyik a 3 közül?


 
ghx   2017-09-23 15:06:38 [19694]

Meg tudná mondani valaki, hogy '97-es Explorer-be (152 KW), amelyben csak a katalizátor előtt van lambda szonda, mi annak a BOSCH száma? Ahány helyen néztem, annyi fajtát írtak rá (kb 5-6 félét), dé mégis úgy gondolom, hogy ezek közül csak egy lehet jó. Mindkét oldali kellene. Előre is köszönöm!!!


 
Lotus   2017-09-21 22:24:54 [19693]

Alapjárati motor? (Esetleg az ahhoz kapcsolódó vákum tolós csappanyú..)lásd a képen.. egy takarítást megér.. Motor hőfok jeladó? (ami az ecu-nak küldi a jelet) hirtelen ez ugrik be..


Előzmény: atis explorer 2017-09-21 20:14:51 [19691]

 
Lotus   2017-09-21 22:12:30 [19692]

A kardánkereszt tűgőrgős csapágyai vannak kiszáradva.. Nincs már benne zsír.. Attól még megy rendesen, de később ha nem foglalkozik vele az ember tovább kopik, aztán majd elkezd tovább romlani, lötyögni meg kattogni, azt inkább nem várom meg..váltóba osztóműbe cserélem lendszeresen az olajat szűrőt..


Előzmény: XGab 2017-09-20 22:36:30 [19686]

 
atis explorer   2017-09-21 20:14:51 [19691]

Sziasztok! Érdeklődnék valakinek volt-e olyan jelenség,hogy reggeli hideg indításkor abszolut nincs alapjárat fuldoklik az autó ha elveszem a gázt le is fullad,majd ha bemelegszik ez megszünik.Folytószelep kitakarítva ahogy elő van írva de nincs más tippem. Elnézést,hogy új tag ként mindjárt belecsapok a lecsóba,faggatózok de idegesítő baromira


 
Komondor   2017-09-21 14:36:13 [19690]

Nekem nyáron Siófokon ment el az alapjárat. Előtte minden OK majd egyszer csak egy piros lámpánál leállt. Újra indítottam, be is indult de ha hagytam leesni a fordulatot leállt. Az egyik vékony cső volt kicsúszva ami a levegőszűrő ház után csatlakozik a levegő csőbe. Amatőr dolog de menet közben félelmetes volt.


Előzmény: XGab 2017-09-20 22:32:09 [19685]

 
tomasz100   2017-09-21 11:26:52 [19689]

ilyesmi:?


Előzmény: tomasz100 2017-09-21 11:13:09 [19688]

 
tomasz100   2017-09-21 11:13:09 [19688]

ez a jeladó ugye alul,a főtengelynél van...félévente ott is ki szoktam pucolni,nagyobb sárban,vizben jól bekoszolódik... azt a részt nem sokminden védi alulról.


Előzmény: XGab 2017-09-20 22:32:09 [19685]

 
hajós   2017-09-20 22:39:34 [19687]

feleségem autója pénteken hirtelen megállt. A főtengely jeladó csatija lecsúszott...


Előzmény: XGab 2017-09-20 22:32:09 [19685]

 
XGab   2017-09-20 22:36:30 [19686]

Ez a hang kis vagy nagy hiba? Ettől még mehetne az autó tovább? Jó, ha nem a váltó, osztómű a ludas.


Előzmény: Lotus 2017-09-20 20:59:06 [19683]

 
XGab   2017-09-20 22:32:09 [19685]

Srácok, nekem ma a Ferihegyi gyorsfolgalmin volt érdekes, forgalomban kb 80-al gurultam, szinte alapjáraton suhantam és leállt a motor. A kormány nehezebb lett kicsit, műszerfalon minden nullát mutatott. D-bő N-be gyorsan, újraindtás és D-be vissza, leizzadtam, még jó, hogy nem fékeztek előttem. Aztán mentem még egy órát, hiba nélkül. Visszafelé a gyorsforgalmin menet közben megint leállt egyszer hirtelen. Utána autóztam a városban még órákat, semmi baj. Hétvégén ezért megnézem a blokk alsó részén a fordulatszám jeladót, azzal volt három éve már gondom esős időben, amikor kontakt hibás lett és nem tudtam indítani, akkor 0-n állt végig az RPM, amíg meg nem pucoltam és vissza nem tettem rendesen. Lehet kirázkódott? Mivel lehetne azt a csatlakozót rögzíteni jó erősen? Áh teljesen dzsuva lesz a kezem, karom mire oda benyúlok alulról.


 
Rizzo   2017-09-20 21:03:46 [19684]

Nekem ez olyan hangnak tűnik mint mikor szárazon összeér a fém gumival.


Előzmény: Lotus 2017-09-20 20:59:06 [19683]

 
Lotus   2017-09-20 20:59:06 [19683]

Üdv. Na itt az említet hang videón is.. Pontosan ezt csinálja nekem is.. Már nem sokáig..


 
Lotus   2017-09-20 00:52:30 [19682]

Az szép.. keményen elkopott.. Osztóműnél elvileg minden rendben...Olajat, és a jeladó gumigyűrűjét nemrég cseréltem, szint rendben van.. Próbálgattam kapcsolgatni, nem volt külömbség.. Háát.. Meglátjuk.. Ha a kardánkeresztek cseréje után sem kussol, akkor kutakodunk tovább.. Aztán ha úgy van, kap egy bontott osztóművet.. És köszönöm a tippet..


Előzmény: XGab 2017-09-19 22:53:35 [19681]

 
XGab   2017-09-19 22:53:35 [19681]

a kuplungtárcsák alatt az osztómű tárcsáira gondoltam enyém ilyen volt:


Előzmény: XGab 2017-09-19 22:44:44 [19678]

 
XGab   2017-09-19 22:47:01 [19680]

Jó kis kép Írj majd.


Előzmény: Lotus 2017-09-19 22:05:05 [19677]

 
XGab   2017-09-19 22:46:34 [19679]

Ha így van le kell kapcsolni az osztóművet a brown wire moddal, hogy ne dolgozzon, ne kapcsolgasson magától, amíg nem lesz cserélve a tárcsa, sima 2wd sajnos nincs rajta gyárilag.


Előzmény: XGab 2017-09-19 22:44:44 [19678]

 
XGab   2017-09-19 22:44:44 [19678]

Nem lehet esetleg, hogy a hosszú út miatt a kuplungtárcsák koptak és amikor hátramenetben visszafelé forogtak hangot adtak, előre meg még nem, mert arra "összecsiszolódtak"? Olajszint rendben van az osztóműben? Ellenörizni kellene, mert csak 1,4liter a full, az el tud csepegni évek alatt a kihajtás szimmeringnél vagy a sebességérzékelőnél, amit csak egy kis csavar tart ott. Tárcsák még eredetiek?


Előzmény: szjani 2017-09-18 22:23:52 [19675]

 
Lotus   2017-09-19 22:05:05 [19677]

Üdv. Sajnos amcsi szerviz nem nagyon van a közelben.. (tirolban vagyok..) Ámde.. Tegnap nem sokat aludtam, és hosszas amcsi fórumok,videók,hosszas beszélgetések átkutása után azt hiszem meg van a ludas.. " kardánkereszt" Ma meg is rendeltem, azt csere után meglátjuk.. Majd jelzem hogy bekussolt e.. Addigis egy kis tiroli feeling..


 
tomasz100   2017-09-19 14:31:35 [19676]

szép szerviz..., sajnos mint korábban irtam a "mezei" szervizek nincsenek berendezkedve "USA" autók javitására,de még a nagy ford petrányi,ivanics sem... (persze kisebb munkát elvégeznek ,amit otthon és kisebb szerviz is eltud végezni...) van itt a fórumon pár szakértő vagy USA szervizbe vidd ahol már láttak expit.


Előzmény: Lotus 2017-09-18 19:36:50 [19671]

 
szjani   2017-09-18 22:23:52 [19675]

2wd, 4wdhi, 4wdlow ban van különbség? Állj fel sztem 2wd-en egy fékpadra, s nézzetek alá. Hallgatózzatok.


Előzmény: Lotus 2017-09-18 21:59:12 [19674]

 
Lotus   2017-09-18 21:59:12 [19674]

Üdv.. Elsők között volt a check listán.. szépen helyezkednek.. Szervizben aknán is, emelőn is alaposan átnéztük.. Minden a helyén.. Ezért is idegesít ennyire.. De köszönöm a tippet!!


Előzmény: szjani 2017-09-18 21:34:13 [19673]

 
szjani   2017-09-18 21:34:13 [19673]

Engem a kipuff hővédő lemez (vagy talán vmi alukasírozott dolog az) szivatott meg így egyszer, ráfeküdt a kardánra. Első körben nézd át a kardánjaid, nem ér-e hozzá vmi. (hátramenetben terhelve lehet elmozdul annyit, hogy csak ilyenkor nyikorog) Reméljük hamar fény derül a rejtélyre.


Előzmény: Lotus 2017-09-18 19:36:50 [19671]

 
Lotus   2017-09-18 20:18:14 [19672]

Üdv. Csak egy ötlet a küszöb, és egyébb lehetetlennek tűnő nyalánkságok beszerzéséhez.. Nagyon jó cuccaik vannak, és csak expivel foglalkoznak..


 
Lotus   2017-09-18 19:36:50 [19671]

Sziasztok explorer fanok. Egy problémában kérném a segítségeteket, és vagy véleményeteket... ( hátha valakinek már volt ilyen..) Ha hátramenetben gurulok fura vékony nyikorgó hang hallatszik alulról-középről. A sebességgel arányosan gyorsul a hang is.. Mint egy régi láncos hinta vagy elhasznált lengéscsillapító.. Kb így tudom jellemezni a hangot.. Kéziféket fékeket szétszedtem csekkoltam ( azt hittem az lessz.. Szervizben átvizsgáltattam, mindent a legnagyobb rendben találtak, nekik is relytéj.. Csak R pozicíóban menet közben, üresben előremenetben semmi nem jelentkezik.. Váltó szépen dolgozik, olaj sehonnan nem szivárog.. Megőrjít.. Előre is köszönöm az észrevételeket.. Üdv.


 
gascoigne   2017-09-16 20:00:53 [19670]

üdv, érdeklődnék mit kóstálnak az ülések,...illetve egy szemtelenebb kérdés, eladó-é csak a két első(tudom, ostoba kérdés,..de hátha;-)) köszi Laci


Előzmény: ghx 2017-09-10 16:30:16 [19656]

 
kondor   2017-09-16 09:54:17 [19669]

Szia, kondor vagyok, új a fórumon. Érdekelne a cucc, megvan még? Ha igen mi az ára?


Előzmény: ghx 2017-09-10 16:19:18 [19655]

 
Expi72   2017-09-14 19:38:05 [19668]

Sziasztok! Van egy teljesen új 0Km-es váltóm eladó. Ha valakit érdekel hívjon.30/3351469


 
Séf   2017-09-12 09:38:27 [19667]

Ha csak a porvédő gumi a baj, de amúgy a gömbfej jó, elég lehet a porvédőt cserélni. Bementem a gyomai úton az autósboltba, ott volt egy szatyorral, és abból válogattam.


Előzmény: ghx 2017-09-11 19:37:50 [19661]

 
XGab   2017-09-11 23:46:52 [19666]

és vegyél mielőbb egy elm327 OBD-II olvasót telefonodhoz vagy laptophoz és ellenőrizd a hibakódokat, sokat segít a találgatásban


Előzmény: ghx 2017-09-11 20:41:17 [19662]

 
XGab   2017-09-11 23:45:19 [19665]

Osztóműben olajszintet nézted? Léptetővilla eltört nálam anno és nagy reccs volt. Lehet az osztómű kuplunglamellái kopottak már. Kösd le a léptetőmotor csatiját az osztóműről amíg nem javítod meg vagy manuális jelmegszakító kapcsolót szerelj be, "Brown wire mod" a műszerfalon a rádió mögött, leírás itt: http://www.explorer4x4.com/controltrac_mod.htm


Előzmény: ghx 2017-09-11 20:41:17 [19662]

 
ghx   2017-09-11 21:59:34 [19664]

A fogaskerék daráló hang valóban az osztómű felől jött.


 
ben88   2017-09-11 21:04:30 [19663]

Az osztóműved készül elbúcsúzni a leírtak alapján.


Előzmény: ghx 2017-09-11 20:41:17 [19662]

 
ghx   2017-09-11 20:41:17 [19662]

Valamint kérdésem lenne továbbá: - diffihez komplett csapágyszett beszerzéséről tud-e valaki (gázadáskor búg mint a régi Ikarus)? - valakinek produkált-e más olyat az autó, hogy menet közben a sárga 4x4 és a sárga 4x4 low egyszerre villogni kezd, hol 90-nél, hol 50-nél, hol álló helyzetben, majd magától abba hagyja, ha igen, mi volt a hiba? - és gázelvételkor kétszer olyan hangot adott ki, mint ha kézi váltóst 5.-ből egyesbe akarnék berakni kuplung nélkül (ez a hang mindkétszer megszűnt gázadásra), magas fordulatú fogaskerék hang.


 
ghx   2017-09-11 19:37:50 [19661]

Alsó gömbtámasz és felső lengőkar beszerzésére tud valaki olyan forrást ajánlani, ahonnan egy-két nap alatt megérkezik a rendelés? Csak ezekbe tudtak műszakin belekötni (alsó és felső gömbtámaszokon a gumi szakadt).


 
ghx   2017-09-10 19:36:50 [19660]

...így inkább épp azt mondanám, hogy épül. Olyanná, amilyennek én szeretném.


 
ghx   2017-09-10 17:40:10 [19659]

Bőr helyett plüsst, a lemezfelnik helyett krómot vagy alut szeretnék, a fellépőkre és gallytörőre pedig egyszerűen nincs szükségem. De ha nem kel el, megy rá vissza.


 
tomasz100   2017-09-10 17:34:44 [19658]

most vetted és már bontódik?(vagy volt egy donor kocsid a pajtában?)


Előzmény: ghx 2017-09-10 16:32:16 [19657]

 
ghx   2017-09-10 16:32:16 [19657]

Szép- és hibátlan állapotú króm- vagy alufelni és plüss ülés garnitúra csere érdekel.


 
Fórum főoldal | A lap tetejére

Oldal 1 / 395

1   2   3   4   5     Következő Utolsó