Főoldal | Fórum | Regisztráció
 
           Belépés
Név:   
Jelszó:  
           


Ford Explorer

 

Az indexes fiúknak!

 


Oldal 1 / 380

1   2   3   4   5     Következő Utolsó

Fórum főoldal | A lap aljára
lyukaskez   2017-02-22 21:51:42 [18993]

Pcv 2 éve cserélve, bár nálam a gyarinak sem volt baja. Csövek szintén cserélve, nekem annyira el volt érve, hogy a nagy vákuum osszeszivta laposra. Mint írtam, szerintem minden fals levegő hibát megszuntettem. Lehet hogy most megint elojott valami, ami okoz 7% eltérést, de most nem látok semmit, mert ki van akadva a rendszer a plusz 24% alap injektor eltérés miatt.


Előzmény: XGab 2017-02-22 21:38:51 [18992]

 
XGab   2017-02-22 21:38:51 [18992]

Bocs, ha már téma, a PCV szelepet es a vezetékét biztos ellenőrizted? Ha az a vezeték kiszakad, ott sok levegőt tud szívni amitől folyton olyan adatot kapsz hogy szegény a keverék, kevés az üzemanyag.


Előzmény: lyukaskez 2017-02-21 10:26:59 [18979]

 
lyukaskez   2017-02-22 21:36:28 [18991]

Jé, ez tök jó ötlet, eszembe sem jutott Keresgélek ebbe az irányba is, hátha.


Előzmény: XGab 2017-02-22 21:31:39 [18990]

 
XGab   2017-02-22 21:31:39 [18990]

Értem. A francba. Most lenne jó neked mondjuk egy SCT programozó kütyü amivel a gyári befecskendezesi értékeken ezzel aranyosan csak állítani kellene a PCM szoftverben. Nincs valakinek esetleg aki az új injektorhoz beállítaná a PCM-t? Akkor nem kellene talán szerelni újra csak felprogramozni.


Előzmény: lyukaskez 2017-02-21 10:26:59 [18979]

 
XGab   2017-02-22 21:21:06 [18989]

Ki bírod cserélni, nekem is sikerült amatőr létemre. De a két vákuum gumicsövet is cseréld akkor már rajta, ha veszel 8mm-es benzincsövet hozzá, lehet az is tropa lett 18 év alatt. Sanszos. Itt egy jó cikk: http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/197


Előzmény: tomasz100 2017-02-21 15:43:13 [18982]

 
XGab   2017-02-22 21:11:12 [18988]

Positive Crankcase Ventillation, hmm talán forgattyúsház szellőző szelep Talán úgy lehetne tesztelni a PCV szelepet Szerelés nélkül, hogy a motor tetején a legbeszivo műanyag idom jobb es bal hátsó részén a két kis becsatlakozó PCV gumicsövet elszorítani miközben a motor jár. Ha a PCV szelep jó akkor emiatt az elszorítás miatt nem kapja meg azt a kis plusz levegőt a motor ami ott jön, tehát az alapjáratnak esnie kell. Ha viszont az elzárás után nem esik az alapjárat akkor eleve rossz a PCV szelep, mert amúgy se áramlott át rajta semmi. Na? Egyébként amikor kivettem anno a PCV szelepet megráztam kézben és nem kotyogott, be volt rohadva belül teljesen. Az új szelep rázásra lötyög belül.


Előzmény: tomasz100 2017-02-21 15:39:52 [18981]

 
xtom   2017-02-22 20:32:16 [18987]

Vannak frissebb képek is róla https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/explorer/ford_explorer-11060448


Előzmény: xtom 2017-02-22 20:29:01 [18986]

 
xtom   2017-02-22 20:29:01 [18986]

Nem lett csúnyább, tavaly szeptemberben is klasszul nézett ki


Előzmény: tomasz100 2017-02-22 19:19:34 [18985]

 
tomasz100   2017-02-22 19:19:34 [18985]

v8 fénykorában:


 
lyukaskez   2017-02-22 13:26:42 [18984]

Milyet? PCV szelepet? Pl. Ford Cromax. Rockauto. Szerintem amire figyelj, hogy gyári motorcraft legyen a rugóerők egyezősége miatt.


Előzmény: tomasz100 2017-02-21 17:02:47 [18983]

 
tomasz100   2017-02-21 17:02:47 [18983]

már értem ,,neten megnéztem, hol lehet ilyet kapni?


Előzmény: tomasz100 2017-02-21 15:39:52 [18981]

 
tomasz100   2017-02-21 15:43:13 [18982]

szerintem a direktszürö miatt lett koszos a légbeszívó cső, pillangó, MAF szenzor.De ha választ kapok elözö kérdésemre és otthon ki birom cserélni ,cserélem..


Előzmény: XGab 2017-02-20 22:16:13 [18973]

 
tomasz100   2017-02-21 15:39:52 [18981]

mi az a PCV szelep(magyarul)? bal elsö kép az? hol tudom beszerezni?halandó ki tudja cserélni? mennyi? kössz a válaszokat...


Előzmény: XGab 2017-02-20 22:16:13 [18973]

 
tomasz100   2017-02-21 15:34:46 [18980]

ne beszélj itt kinaiul...


Előzmény: XGab 2017-02-20 22:16:13 [18973]

 
lyukaskez   2017-02-21 10:26:59 [18979]

Gábor. Szűrő új. Pumpa versenypumpa 4x nagyobb szállítással, mint szükséges lenne. Falsot nem szív már sehol, többször ellenőriztük. (az alapjárati motor alatt szívott, meg annak a csonkjánál) A PCM egy bizonyos ideig nyitja a szelepet, és várja hogy bejusson a benya. Egész egyszerűen az a max idő, amíg a ki tudja nyitni a befecskendező szelepet, nem elegendő arra, hogy a kisebb kapacitású befecskendezőn elegendő cucc jusson be. És igen, a kocsi teljesen normálisan megy, nem dadog nem rángat, CO is jó a kipufogón mérve, max terhelésre (padlózásra) nem úgy reagál, ahogy kéne, és ott kicsúszik a 25 vagy épp 30%-ból, és sárgát dob. Szerintem az alábbi táblázat elég beszédes. 734 a gyárija 735 az 1998 szept utáni A 158 055-ös meg a Ranger, ami most benne van. ugyanakkora üzemanyag nyomáson papíron is 23%-kal szállít kevesebbet. Legutolsó adat alapján amit olvastam a kocsiból, LNGTF 25,78%, SHTFT -0,15%. Egy biztos, a RANGER injektorok kikerülnek a kocsiból amilyen gyorsan csak meg tudom oldani a csatlakozók visszaforrasztását.


Előzmény: XGab 2017-02-21 10:05:01 [18978]

 
XGab   2017-02-21 10:05:01 [18978]

vagy az üzemanyagszűrő el van tömődve és azért nem kap elég benzint


Előzmény: XGab 2017-02-21 10:03:34 [18977]

 
XGab   2017-02-21 10:03:34 [18977]

szia, én nem vagyok szerelő, csak egy egy laikus tulaj, de nekem ez fura. Ha a PCM azt érzékeli az o2 szenzoroktól, hogy szegény a keverék, akkor több benzin befecskendezést ad. Ha még mindig szegény még többet, még többet, aztán már amikor kicsit sok és dús lett akkor kevesebb benzint és ez így hullámzik, ezt a hullámzást lehet látni az O2 szenzorok adataiban pl. a Forscan programmal, illetve a ShortTermFuelTrim adatok is gyorsan változnak ennek megfelelően. Ha felmegy 30% fölé a SHFT akkor hibakódot dob. De ha 25%-al kisebb mondjuk az egyik fajta injektor az miért okozna hibát alapjáraton vagy normál működésnél? Az nem csak nagy terhelésnél, magas fordulaton jelentene problémát, mikor már nem tud többet adni, mint amit kér a PCM?? Ha ez a gondolatmenet esetleg jó, akkor azt mondanám, hogy azért szegény a keverék, mert vagy fals levegőt szív a rendszer valahol vagy az üzemanyagpumpa nem ad elég benzint.


Előzmény: lyukaskez 2017-02-20 23:33:59 [18975]

 
lyukaskez   2017-02-20 23:35:34 [18976]

Ugyanitt lesz egy garnitúra kevesett futott befecskendező szelepem csatlakozóval mindennel ócsón eladó


Előzmény: lyukaskez 2017-02-20 23:33:59 [18975]

 
lyukaskez   2017-02-20 23:33:59 [18975]

Tanulságnak írom, nehogy más is belefusson. 1998 szeptemberében valami változott a motorvezérlő elektronikában. 1998.09-ig a befecskendező szelepek bosch száma: 0 280 155 734 1998 szeptembertől: 0 280 155 735 ez azért lényeges, mert a két szelep térfogat szállításában több mint 20% eltérés van! (honlapja válogatja, az adatok egy kicsit szórnak, de minden honlapon 24-28-30% eltérés van a régebbi javára) 2014 decemberében a vizsgára való felkészítéskor derült ki nálam, hogy a szelepek csatlakozói kontaktosak, a saruk ki vannak tágulva, némelyik füle le is törve, így sarustul mindenestül cseréltem a szelepeket egy zsír új RANGER 4.0V6, elvileg ugyanilyen motor befecskendező szelepeire. Ennek bosch száma: 0 280 158 055 Amit elfelejtettem ellenőrizni, hogy mennyi a térfogat szállítása. Hiba volt. Pontosan ugyanannyi, mint a 735-ösé, vagyis cirka 25%-kal kevesebb. Mit eredményezett mindez? A motorvezérlő elektronika a motor üzemi paraméterei alapján alap befecskendezési görbék szerinti ideig nyitja a szelepeket. Érzékeli, hogy szegény a keverék, ezáltal elkezd dúsítani, mindezt +/-25%-ig tudja megtenni. Ha LongTerm Fuel Trim elmászik 25% fölé, akkor Check engine-t dob, jelezvén, hogy már nem tudja tovább nyitni a szelepeket, és még mindig szegény a keverék. Ez történt nálam pár hónapja, amikor az összes egyéb fals levegő szívási gondot sikerült eliminálni. Gondolom kicsúsztam a 25% limitből, azóta visszatérő vendég a CheckEngine. Tanulság: 1. minden esetben ellenőrizzük a szelepek térfogat szállítását cikkszám alapján! 2. 1998.09 hó utáni, gyárilag 735-ös szelepekkel és ezáltal modernebb központi számítógéppel rendelkező kocsiba gyakorlatilag bármelyik régebbi, 2005, 2008 stb Explorer, Jaguar, LandRover, Ranger 4.0V6 SOHC motor szelepei jók, a 1998 szept. előttibe meg nem :-(


Előzmény: lyukaskez 2017-02-19 23:52:55 [18964]

 
XGab   2017-02-20 22:38:19 [18974]

Ezt a képet kerestem, az alsó csövet, ami valahonnan a V6 közepén lévő helyről indul fel esélyem nem volt kivenni, szóval azt jól meg kell fogni a PCV szelep alatt (nehogy véletlen kitépje az ember) és a PCV szelepet felfelé kihúzni Én nem tudtam kihúzni, a gumicső rágyógyult teljesen 16 év alatt. Elvágtam a csövet pont a PCV szelep alatt és a csőbe belenyomtam egy csőtoldó adaptert, amire már könnyen rátettem egy új hosszabbító gumicsövet, (utána a tartályt, de ez kihagyható) utána az új PCV-t és onnan a T idommal a két új gumicsövet is be lehetett kötni simán a légbeszívóba az eredeti helyére. Így az új PCV-nek már nem kell valami hülye, hozzáférhetetlen helyen lennie, akár fel is lehet hozni, hogy legközelebb könnyen lehessen cserélni.


 
XGab   2017-02-20 22:16:13 [18973]

saját tapasztalat: ha a légbeszívó cső, pillangó, MAF szenzor dzsuvás, akkor az jelentheti azt nálad is, hogy a tűzfalnál hátul a filléres PCV szelep eltömődött, beszorult és így a kartergázt nem azon keresztül szívja fel hátul a vákuum a két kis gumicsövön, hanem az áramlás emiatt megfordult és a baloldali szelepfedélből visszaszívja a fő légbeszívó csőbe a nagy vákuum és dzsuvás lesz minden a felszívott olajpárától cseréld a pcv szelepet hátul (utasoldal felől fértem hozzá) de mielőtt kiszenveded, legyen otthon 8mm-es benzincső, amiből tudsz vágni két új szakaszt és akkor már azt is cseréld le, teljesen porózus volt nálam anno Ebbe a PCV vezetékbe kötöttem bele anno a home-made karter olajlecsapató tartályomat, azóta nem dzsuvás egyik vákuumcső, légbeszívó cső sem és nem szív fel vizes párát hidegindításkor sem reggelente a motor - eredmény:hidegen sem dadog, nem remeg, elindul és megy szépen


Előzmény: tomasz100 2017-02-19 13:59:13 [18962]

 
Tibsi   2017-02-20 22:09:36 [18972]

Én csak xgabi irásához szolnék. Vettem egy kinai obd olvasot kb 750ft ingyen posa. Hát szar volt.nem olvasott semmit nem csatlakozott se telo se laptop.vettem egy elme 327 6000 ft.teljes protokol támogatás és azota tökéletes telon és laptopon is. Ezt csak azért irtam hogy ne járj ugy mint én.


Előzmény: XGab 2017-02-20 21:52:02 [18970]

 
XGab   2017-02-20 21:57:09 [18971]

én egy konyhai szénszálas szűrőpaplanból vágtam egy darabot és hajtottam be az utasoldalon, a szélvédő előtti műanyag rács alá (ablaktörlő kar és az antenna között van), ott van egy függőlegesen kiálló csővég, ott szívja be a friss levegőt, annak a tetejét fedtem be


Előzmény: Komondor 2017-02-20 12:10:01 [18966]

 
XGab   2017-02-20 21:52:02 [18970]

Figyu, van a kormány alatt OBDII csatid? Ha van, akkor annak szerintem mennie kellene. az mindegy, hogy wifis vagy BT-s, az a telefonnak fontos. Milyen telefonnal próbáltad? vagy laptoppal szeretnéd? Nekem még a régi wifis adapterem van, tökéletesen megy iPhone-al, sajnos akkora majdnem mint egy cigis doboz és ki kell venni mindig, ha nem használom Baal BT-s mini olvasója, (Vgate iCar)mérete mérete kb mint egy radír, az viszont nem működik iPhone-al, de az ő Androidos telefonjával tökéletesen és kikapcsol magától, tehát nem kell vele foglalkozni, csak egyszer kell bedugni a helyére


Előzmény: Beeblebrox 2017-02-18 20:51:12 [18955]

 
XGab   2017-02-20 21:41:55 [18969]

Még egyszer köszönöm a segítséget....


Előzmény: HöZsö 2017-02-18 20:41:48 [18954]

 
lyukaskez   2017-02-20 13:05:37 [18968]

http://v8cars.hu/vehicle.php?vehicle=531ce14e83ab6&oldal=3


Előzmény: lyukaskez 2017-02-20 13:04:10 [18967]

 
lyukaskez   2017-02-20 13:04:10 [18967]

nincs. Egyikben sem, csak a 3rd genben.


Előzmény: Komondor 2017-02-20 12:10:01 [18966]

 
Komondor   2017-02-20 12:10:01 [18966]

Tudja esetleg valaki, hogy 99-es Expiben hol van az utastér pollen szűrő ? (A kesztyűtartó mögött néztem de nem találom.)


 
lyukaskez   2017-02-20 09:17:12 [18965]

Nem emlékszik / tudja valaki, hogy amit árultak pár éve raklapról új RANGER motorokat, azok mikori évjáratú, milyen autóba valók lettek volna? Igen hasznos lenne az infó! Köszönöm


 
lyukaskez   2017-02-19 23:52:55 [18964]

ha valakinek valamikor is szüksége lenne a Bosch befecskendező szelepek gyári adataira: http://www.gomog.com/allmorgan/InjectorRatesBosch.html nekem jól jött most.


 
bone   2017-02-19 13:59:45 [18963]

fals


Előzmény: tomasz100 2017-02-19 13:59:13 [18962]

 
tomasz100   2017-02-19 13:59:13 [18962]

XGab! Megszünt a gázadásra való rezgés/surlódás-kössz a tippet átnéztem mindent. -nem szereti hidegben a direktszüröt, -fars levegöt szivott a direktszürö csatlakozása elött, -fars levegöt szivott valoszinüleg az egyik csönél a Maf szenzor után, -a direktszürö külsö része hozzá ért a levegöszürö alsó házához igy berezonált az egész, -kitisztitottam a MAF szenzort és az egész levegöbeömlö csövet (jó dzsuvás volt), -kitisztitottam a pillangószelepet(vagy mit)amit mozgat a gázpedál,tiszta dzsuva volt az is, -végül vissza a régi levegöszürö....


 
tomasz100   2017-02-18 22:18:33 [18961]

nem voltam tapasztalt egyszer csináltam ilyet a v8-on de az könnyen kijött,itt szarrá volt rohadva minden furtam,faragtam.


Előzmény: HöZsö 2017-02-18 17:45:15 [18951]

 
szjani   2017-02-18 21:50:35 [18960]

Vszínű ebben a fázisban szidtak engem is a legjobban...


Előzmény: HöZsö 2017-02-18 20:39:59 [18953]

 
baal   2017-02-18 21:10:49 [18959]

áááá, egyszer csak a sírba viszlek


Előzmény: HöZsö 2017-02-18 21:02:15 [18958]

 
HöZsö   2017-02-18 21:02:15 [18958]

Látom, csak erőt kell gyűjtenem


Előzmény: baal 2017-02-18 20:59:34 [18957]

 
baal   2017-02-18 20:59:34 [18957]

küldtem egy üzenetet


Előzmény: HöZsö 2017-02-18 20:41:48 [18954]

 
baal   2017-02-18 20:58:38 [18956]

van naná XGab-tól kaptam én is az enyémet jó kis cucc


Előzmény: Beeblebrox 2017-02-18 20:51:12 [18955]

 
Beeblebrox   2017-02-18 20:51:12 [18955]

'95-ös Explorer OBD kódok olvasásához van valakinek eszköze? Olvasom az Exp. fórumokat / forrásokat és némileg tanácstalan vagyok, hogy mit szerezzek be. Az INNOVA 3145, Actron 9185, AutoXray EZ-Scan 3000 eszközökről írnak a népek, de a tapasztalatok szórnak, mert valakinek mennek ezek, másnak meg nem. (Azt olvasom, hogy ez az évjárat "átmeneti": a kormányoszlop alatti OBDII-es csatlakozó még nem működik, a motortérben lévőből lehet adatot kiszedni.) Hobbi szinthez kellene eszköz (érdekel, hogy mi zajlik a gépben), nem napi szintű munkához kell profi (árú) eszköz. Ha valakinél lenne egy kipróbálható eszköz, akkor elgurulnék hozzá egy teszt erejéig, mielőtt rendelnék egyet.


 
HöZsö   2017-02-18 20:41:48 [18954]

Az XGabnak meg vasfűrésszel kellett elreszelgetnem a lengőkarszilent csavarját elöl-hátul, mert belerohadt a szilentbe. Volt vagy 3 óra.


Előzmény: HöZsö 2017-02-18 20:39:59 [18953]

 
HöZsö   2017-02-18 20:39:59 [18953]

Expedition... Én a lengőkarját vágtam el flexszel(csere volt újra amúgy is), mert az istennek nem jött ki a torziósrúd belőle. Utána leszereltem komplett az egész kereszttartót, mert a kulcsokból sem jöttek ki a torziósrudak. Utána megmelegítettük a kulcsokat és valahogy szétvertük.


Előzmény: szjani 2017-02-18 20:14:19 [18952]

 
szjani   2017-02-18 20:14:19 [18952]

Az Expedition alját (futómű) amikor rendbevágtuk, 2 napig csak a flex, meg a 20 kilós kalapácsok, hidegvágók voltak elővéve. A szerelő srác mondta, hogy ez alatt az idő alatt oda se menjek, mert biztosan fogják az anyámat több ízben szidni, hogy odavittem ezt a szhart, s nem venné ki magát jól a dolog, ha hallanám. Értékeltem az őszinteségét. Így nem is mentem oda, csak a 3. nap után. Azóta is rendben a kapcsolatunk.


Előzmény: HöZsö 2017-02-18 17:45:15 [18951]

 
HöZsö   2017-02-18 17:45:15 [18951]

Én eleve a flexszel szoktam kezdeni


Előzmény: tomasz100 2017-02-18 15:35:47 [18950]

 
tomasz100   2017-02-18 15:35:47 [18950]

kicseréltem a stabilizátor rudakat elöl,szét-össze volt rohadva a szilentekkel együtt,fél napom ráment még flexelnem is kellett az egyik oldalon....


 
XGab   2017-02-17 19:25:04 [18949]

jól néz ki


Előzmény: Archer17 2017-02-17 16:58:29 [18938]

 
zacharbalazs97   2017-02-17 18:44:28 [18948]

Jaa, hát úgy könnyű


Előzmény: Archer17 2017-02-17 18:42:04 [18947]

 
Archer17   2017-02-17 18:42:04 [18947]

Mármint én? Mélygarázsban tartom nem utcán.


Előzmény: zacharbalazs97 2017-02-17 18:39:52 [18946]

 
zacharbalazs97   2017-02-17 18:39:52 [18946]

Ott lakom tőled kb két utcára, szoktam feléd járni, de nem láttam még az autót.. Hol szokott parkolni?


Előzmény: Archer17 2017-02-17 18:06:37 [18943]

 
Archer17   2017-02-17 18:38:53 [18945]

Szeretek szembenézni a dolgokkal Írtam hozso nak mail-t. Köszi szépen mindent.


Előzmény: baal 2017-02-17 18:09:43 [18944]

 
baal   2017-02-17 18:09:43 [18944]

szerintem ha úgy érzed hogy jó, ne kérdezd meg egy hozzáértőtől az állapotát az a kis múló boldogságod hagy maradjon meg egy ideig


Előzmény: Archer17 2017-02-17 18:06:37 [18943]

 
Fórum főoldal | A lap tetejére

Oldal 1 / 380

1   2   3   4   5     Következő Utolsó